Jak poprawić wyniki wyszukiwania

Kolejne algorytmy Google to następne przetasowania w wynikach wyszukiwania i jeszcze więcej zamieszania. Dotychczasowe zmiany algorytmów pokazują że wielki gracz stanowczo chce walczyć z metodami które nie do końca są wartościowe. 

Coraz to nowsze aktualizacje algorytmów mają  na celu usprawnienie metod wyszukiwania i wykrywanie nie do końca legalnych metod według Google. Tym samym jedni tracą inni zyskują.

Metodą zdyscyplinowania do przestrzegania reguł jest nakładanie filtru na witrynę czyli karnego czasowego obniżenia pozycji. Zazwyczaj takie nałożenie filtru jest spowodowane słabą jakością linków prowadzących do witryny. Słabe linki wychodzące z precli czy for lub portali zupełnie niezwiązanych z tematem strony skutkuje wypadaniem witryny z pierwszej strony wyników. Takie praktyki coraz częściej i łatwiej wychwytuje algorytm Google.

Jeżeli chcemy trwale zagościć w wysokich pozycjach należy:

  • usunąć słabe linki i zaprzestać ich pozyskiwania
  • ograniczyć ilość słów kluczowych na które linkujemy

Pozyskiwanie linków to chleb powszedni wielu pozycjonerów. Jednak jeśli chcemy na trwale zbudować markę w Internecie to drogą do zaistnienia jest jej rozwój w sieci. Poprzez tworzenie indywidualnych treści właściwych dla marki jak artykuły na portale branżowe, fora czy portale społecznościowe zyskamy o wiele więcej. Zwiększenie zainteresowania poprzez takie działania może przynieść nieoczekiwane efekty. Dobry poradnik czy film na YouTube może spowodować że odbiorcy chętniej zajrzą na naszą stronę a osoby które blogują wspomną o nas na swoim blogu.

Dzięki tworzeniu dla użytkownika a nie dla maszyn możemy zyskać o wiele więcej niż naturalny link czy wyższą pozycję ale też prestiż i zaufanie tak niezbędne w cyfrowym świecie.